Sunday, November 13, 2011

~LOVE ABAH~

abah ---> beruntung la bg korg yg msih ade abah/ayah/papa n kata2 yg sama mksud dgnnyer.. tak mcm aku.. mase aku drjah 6 abah aku dah meninggal...kalau x silap aku abah meninggal time baru2 lepas kuar result UPSR..


hmpir stahun abah tggung derita sakit. mule2 abah kena batu karang..lepas kene tembak nk pecahkn batu karang tu ttbe sakit abah melarat...tepi peha abah mmbengkak.. dktor tak dpt kesan abah sakit ape smpailah abah meninggal,, aku tgok sijil kematian abah rupenye abah mngidap barah tulang...



ni la org yg paling aku sayang...
yg boleh bt aku ngis bile trkenang...
rndu aku kt abah bkn kepalang...
smoga abah berada d antra glongan org2 yg Allah sayang...
abah aku sorg yg garang n tegas,..pndang tenungan mata abah je dah wat aku kaku.. tapi disebalik kegarangan abah, abah sorg yg brtggungjwb... dia kerja keras utk didikan anak2 dia...abah selalu kate biarlah dia bersusah-susah dahulu nk cari rezeki untk anak2...nk bg didikan kt anak2..bila ank da brjaya, abah boleh tumpang senang..
tp tu sume hanyalah tggal kata2..abang2 n akak2 aku baru nk brjaya ,, aku n adik aku bru nk faham tntg khidupan......


abah pergi tggalkn ktorg..


kehilangan abah bg kesan yg mndalam dlm hidup aku...lepas abah meninggal, tahap kesihatan aku menurun..aku selalu sakit2.. smpai kerap xdtg skolah.. dua taon lbeyh jgak la aku trkesan dgn kehilangan abah.. aku jd sorg yg pndiam.. 
tiap2 mlm aku mimpikan abah...lepas bgun tdur je msti aku ngis..btape aku rndu sgt kt abah... 


dlu...renungan mata abah yg tajam buat aku takut...
sekarang,,,renungan tu lah yg buat aku rindu....
rndu kt pelukan abah...
rndu dengan kasih sayang abah...
rndu dgn khadiran abah di sisi..


tak puas aku nk hidup dgn abah...tak sempat aku nak mmbalas jasa abah.. abah dah pergi tggalkan aku, anak yg amat memerlukannya di sisi...
orang kata..tak usah dikenang orang yg dah pergi...tp bg aku, selain doa untuk abah ,, mcm ni aje la cara utk mngubati rindu kt abah...untk aku trus sntse mngingati abah...
semoga abah di tempatkan di dalam golongan orang2 yg beriman...dlm golongan org2 yg Allah sayang....




,,,, AMIN ,,,,

No comments:

Post a Comment